Kavimler Savaşı
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

YAPILACAKLAR---- HERKESİN OKUMASI RİCA EDİLİR, OKUNDU SAYILIR.

Aşağa gitmek

YAPILACAKLAR---- HERKESİN OKUMASI RİCA EDİLİR, OKUNDU SAYILIR. Empty YAPILACAKLAR---- HERKESİN OKUMASI RİCA EDİLİR, OKUNDU SAYILIR.

Mesaj  Tengri Cuma Ağus. 27, 2010 6:24 pm

1-TARİH İLERLEMESİ- a)ORDU İLERLEMESİ b)TARİHİN İLERLEYİŞİ VE RPLERDE YERİ
2-PARA - a)PARA BİRİMİ b)MAAŞLAR c)İNŞAAT d)VERGİLER e) MASRAFLAR
3-ÜLKE HAZİNELERİ
4-ORDULAR
5-NÜFUSLAR
6-OYUN İÇİN ETKİNLİKLER- a)AYLIK ÖDÜLLER b)ÜNVANLAR
7-OLASILIKLAR - a)İYİ b)KÖTÜ
8-RP DIŞI AKTİVİTELER
9-ADMİNE BAĞLI KARAKTERLER
10-KRONOLOJİ
11-HARİTA GÜNCELLEMESİ
12-İPUÇLARI VE GEREKLİ BİLGİLER
------------------------------------------------------------------
1- TARİH İLERLEMESİ: Bir gerçek günde 1 hafta geçecek.Savaşlar tek gün içinde bitebileceği gibi günler de sürebilecek.
1-A
*İtalya kadar yer yavaş giden bir kervanla yada bir piyade ordusuyla yada atlı piyade karışık bir gurupla 3 ayda geçilecek.Bir yere uğranırsa, şehirlerde konaklanırsa 4 ay sürecek.
*Hızlı atlılardan oluşan bir ordu 1 ayda geçecek.Roma atlıları 2 ayda.
*Tek bir atlı ulak yada küçük bir atlı gurup 15 günde, Roma'daki gibi at istasyonları olan bölgelerde 7 günde geçilecek.
-----------
1-B
*Dağ geçitleri ilerlemeyi yarı yarıya azaltacak.
*Kışları bazı dağ yolları kapanabilecek.Nehirler donacak
*Tarih, birleşmiş yazgılar söz konusu olduğunda daha yavaş ilerleyecek.
*Her rp başına tarih atılacak.Böylece bina inşaları, yolculuklar ne zaman başlayıp ne zaman bitiyor hesaplanabilecek.Bunu sakın unutmayın.
--------------------------------------------------------------
2-PARA
2-A
*Para birimi dinardır.Altın paradır.
*Solido bir insanın 1 yıl yaşamasına yetecek bir paradır.
*Maaşlar vergiler dinar ile verilir.
*Haraçlar, ödemeler solido ile yapılır.
------------
2-B
*Yağmacı, akıncı birlikler yağmaladıklarının üçte birini kendilerine alırlar, üçte birini komutanlarına, üçte birini krallıklarına verirler.
*Orta zırhlı birliklerin maaşları yıllık 1 solidodur.Denizciler bu guruba girer.
*Ağır zırhlı birliklerin ve genel atlıların maaşları yıllık 2 solidodur.
*Ağır atlıların yıllık 3 solidodur.
-------------
2-C bina adı zaman masraf
Sur 6 ay 5000 solido
Kule 3 ay 500 solido
Kale 1 ay 2000 solido
Kışla 1 ay 200 solido
Çit 1 ay 500 solido
-------------
2-D düşük vergi normal vergi yüksek vergi
Çİftçi-sıradan insan 250 dinar 500 dinar 1 solido
Memur 500 dinar 1 solido 2 solido
Comitetantes 100 solido 200 solido 400 solido
(1000 köylü
500 köle 100 memur)

---------------
2-E
Kısa kılıç, kalkan, mızrak, deri zırh, yay , ok 10 dinar
Demir kılıç, kargı, zincir zırh 20 dinar
Balista 100 dinar mancınık 1 solido Bot 300 dinar Germen savaş gemisi 500 dinar trireme 5 solido quinquereme 15 solido
------------------------------------------------------------
3-ÜLKE HAZİNELERİ---- PARA DEĞERLERİ YÖNETİCİLER TARAFINDAN DENETLENİR, ÜLKENİN BAŞINDAKİNE DÜZENLİ OLARAK BİLDİRİLİR
HUNLAR
*Hazine akınlara ve haraçlara bağlanmış, diğer ülkere göre düşük vergi denilebilecek seviyede vergi toplanır.
*Askerler zaten kendilerine ait at silah ve zırhlara sahiptirler.Yine de eğer ülke ağır birlikler eğitirse demirhanere para ödenir.
------------
BATI ROMA
*Batmak üzere olan Batı Roma halktan yüksek vergiler toplar.İmparatorluğun asker ve vergi deposu olan Galya'da son yüzyılda çıkan isyanlar yüksek vergilerin sonuçlarının açık bir göstergesi.Köylüler istenen parayı asla bir araya getiremiyor.
*Rüşvet iltimas rant ekonomiyi içinden çıkılmaz bir hale soktu.
*Maaşları zamanında ödenmeyen askerler isyan ediyor.
--------------
DOĞU ROMA
*İmparatorluğun batısı kadar rüşvete batmış doğu, zenginlik sayesinde ayakta.Özellikle doğu akdeniz deniz ticareti ve tamamiyle ödenmeyen comitetantes vergileri ekonomiye kan pompalıyor.
--------------
VANDALLAR
*Germenler,savaşçılar ve çiftçilik hiç de onlara göre değil.Afrika'ya Roma'nın tahıl ambarı olduğu söylenen Moritanya'yı ele geçirmek için geldiler ama geç kalmışlardı.Karşılarında çölden başka bir şey yoktu.
*Romalılardan aldıkları vergiler ve yağmalarla haraçlarla yaşıyorlar
--------------
KELTLER
*Pek paraları yok, paraya ihtiyaçları da yok.Askerler yaşama nedenlerinin Saksonlarla savaşmak olduğunun farkındalar.
*Dışarısı ile bir bağları yok.- en azından şimdilik.
--------------
SAKSONLAR
*Askerlerin çoğu olan yağmacılar üçte birlik bölümle geçiniyor.Deneyimli askerler maaş alıyor.
*Saksonlar kuzey denizinde korsanlık da yapıyor.
-------------
FRANKLAR
*Yağma ve akınlarla geçinen Franlar yerleşik hayata geçmeye başladı.Zırhlı birlikler için belli demirhanelerde silah yapılabilir.
------------
ALAMANLAR
*Sayılar çok fazla olan bu Germenler yerleşik hayata pek geçemedi.Bunun en önemli nedeni henüz verimli sıcak topraklara ulaşamamış olmaları.Baş düşmanları olan Franklarla yağma savaşları yapıp duruyorlar.
------------
BURGUNDLAR-LOMBARDLAR
*Yağmanın dışında tarıma geçmiş çiftçilerden alınan vergiler önemli pay sahibi.Ticaret yollarının epeyce dışında kalıyorlar.
-------------
VİZİGOTLAR
*Roma'dan aldıkları haraçla vergilerle yaşıyorlar.Etraflarında yağmalanacak büyüklükte şehir kalmadı.Savaşmaya cesaret edebilen de yok.
-------------
OSTRAGOTLAR
*Vizigotlar kadar şanslı değiller.Ancak onlar da tarıma başladılar.Çevrede kalan çok sayıda Romalıdan da vergi topluyorlar.
------------
GEPİDLER
*Herkesin gözünün olduğu Macar ovasında egemen oldular.Tarım yapan çok sayıda insandan vergi alıyorlar.Ara sıra Doğu Roma'ya akına çıkıyorlar.
-------------
ALANLAR-SÜEBLER
*Yerleşik hayata ve tarıma geçtiler.Savaşabilecekleri tek devlet Vizigotlar olduğu için akına çıkmıyorlar.
-------------
BERBERİLER
*Çölde ne tarımı allasen!Ticaret de yok.Yağma seferleri ve hayvanlıklık geçiniyorlar.
------------
SASANİLER
*Zengin ve gelişmiş bir ülke.
*Tarım ticaret her şey var.
*Ağır silahlar ülkenin birçok yerinde yapılabilir.
--------------------------------------------------------------------------
6-ETKİNLİKLER
6-A) AYLIK ÖDÜLLER-----Bu ödüller karakter kartına girilecek, ocak ayı en iyi kurgu sahibi mart ayı en iyi rpcisi diye.
*Ayın en iyi Rpcileri.
*Ayın en iyi Rp yapan ülkesi
*En özgün karakter
*En iyi kurgu.
*En cesur karakter.
------------
6-B)UNVANLAR---- Bunları kazanmak için gerekli şartlar ve ödüller sadece yöneticiler tarafından bilinmektedir.
*En Büyük Kumandan
*Fatih
*Özgürlük Ateşi
*Yolgezer
...
------------------------------------------
7-OLASILIKLAR
İyi ve kötü birçok olasılık, rplerinize karışacak olan tarih babanın hamleleri, olup bunlar sizlere söylenmeyecektir.Eee sürpriz olsun değil mi Very Happy
--------------------------------------------
8-RP DIŞI ETKİNLİKLER
*Kurgudan bağımsız eğlence rpleri
*Sohbet Mekanları
*Duellolar
...
-------------------------------------------------
9-KURGUYU ZENGİNLEŞTİRMEK İÇİN EKLENEN, ADMİN TARAFINDAN OYNATILAN KARAKTERLER.
Kelt komutan, vandal korsan, romalı bir senatör gibi.İsimleri olacak, ama rpleri daha kısa olurken pek derin olmayacaklar.
-------------------------------------------------
10-KRONOLOJİ----YAPILACAK
11-HARİTA GÜNCELLEMELERİ-DEĞİŞTİKÇE YENİLENECEK
---------------------------------------------------
12-İPUÇLARI VE GEREKLİ BİLGİLER
Rplerinizi etkileyecek bilgiler.
*Tarih baba ne derse odur.Adminler hata yapabilir ama tarih baba mantık hatası dışında hata yapmaz, o da uyarı sonucunda düzeltilir, yine hata yapmamış olur.
*Kötü olaylara çok kızmayın, iyi olaylara pek sevinmeyin.Her an her şey olabilir.
*Dil, din, kültür;bazı yerlerde felsefe ve bakış farkı çok önemlidir.
*Bir npc tarafından öldürülmeyi küçümsemeyin, güçlü olduğunuz yerlerde bile yenilme, ölme, suikasta uğrama şansınız vardır.
*Silahlar ve zırhlar ciddi bir savaşta fazla dayanmaz.Bu unutulmamalıdır(askerler açısından)
*Bir savaşta 1 adam öldüren adamın değerini iyi bilin.Sıradan bir savaşçı gurubunun iki kat fazla düşmana karşı pek bir şansı yoktur.
*Deneyimli bir germen birliği yada köklü bir lejyonun, bir Hun birliğinin, ağır süvarilerin, quinqueremelerin kat kat fazla düşmana karşı zafer kazanma şansı yüksektir.
*Bir rpnizde karşınıza kötü bir şey çıkmıyorsa talihinize şükredin.

*Karargahları, savunma birimlerini, ordu yerleri ve büyüklükleri "İSTİHBARAT RPLERİDİR".Bu rpler tarih baba ile birlikte yapılır (sizin casusunuz yada siz ve tarih baba) Bu istihbaratlar çok önemlidir, eğer başarılı olursanız size tarih baba tarafından özel olarak bildirilir.Diğer üyelerle paylaşılmaları kesinlikle yasaktır.Bu, oyundaki tek önemli kuraldır.Lütfen uyunuz.

*Rp yaparken her öğeden, her şeyden faydalanmaya çalışın, bir boşluk, açık kapı bırakmayın.Örneğin asker toplarken tarih babaya danışın, toplama amacını güttüğünüz bölgeleri söylenin, eksin veya fazla olmasın.Ya da savaş esnasında bir tarafı boş bırakmayın, dağları tepeleri ormanları iyi kullanın.

Son olarak, herkese oyuna katıldığı için teşekkür ederiz.Eğlenmenize bakın ve her şeyin tadını çıkarın.En içten saygı ve sevgilerimizle...

Tengri
Admin

Mesaj Sayısı : 21
Kayıt tarihi : 25/08/10

https://kavimsavasi.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz